Over ons

Retouren en claims

Informatie over retourneren en herroepingsrecht

Als een artikel defect is, moet de klant, zodra de klant dit ontdekt, contact opnemen met Hansenracing.se via info@Hansenracing.se. Als blijkt dat het product defect is, zullen wij de verzendkosten terugbetalen en ook een vergoeding bieden voor de retourzending na de maatregel.

Indien het een gebruikt product betreft dat defect is of een fabricagefout heeft, zie dan de rubriek ‘Klachten’.

Herroepingsrecht

U heeft als consument het recht om binnen 14 dagen zonder opgave van reden uw aankoop te annuleren. Houd er rekening mee dat deze voorwaarden NIET van toepassing zijn op u als klant die ondernemer is en goederen op afstand koopt. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop u uw artikel heeft ontvangen. Dit betekent dat u als Klant of een derde partij, maar niet het transportbedrijf, de goederen fysiek in bezit neemt.


Als u gebruik wilt maken van uw herroepingsrecht, moet u ons als verkoper van het product op de hoogte stellen van uw beslissing de overeenkomst te herroepen. U kunt het herroepingsrecht het eenvoudigst aanvragen via de website: www.Hansenracing.se. Log in met de opgegeven inloggegevens, klik op ‘Mijn pagina’s’, klik op ‘Herroepingsrecht en klacht’ en vul het formulier in. De klant moet zijn naam, geografisch adres, telefoonnummer, eventueel faxnummer en e-mailadres invoeren als deze informatie ontbreekt in de klantinformatie. U heeft ook de mogelijkheid om het gestandaardiseerde herroepingsformulier van het Zweedse Consumentenagentschap te gebruiken:https://www.konsumentverket.se/contentassets/c78f43844da74c7786821d8d12a98b5a/angerblankett_konsumentverket_150817.pdf. Het formulier kan worden ingevuld en bijvoorbeeld per e-mail worden verzonden.

De klant ontvangt bij de retourzending een bevestigingsmail met een RMA-nummer. De Klant laat het pakket over aan een agent en de Klant is verantwoordelijk voor de retourzending. Bewaar altijd het ontvangstbewijs en het pakketnummer op de retourzending, zodat u de retourzending kunt volgen of als er een klacht over de zending moet worden ingediend bij de agent.

Gebruik altijd de originele buitenverpakking of gelijkwaardig bij het retourneren van de zending. Plak of plak nooit op de originele doos bij het retourneren. Zorg ervoor dat alle onderdelen en accessoires, inclusief de originele doos die bij het te retourneren artikel/artikelen is meegeleverd, bij de retourzending zijn inbegrepen.


Wanneer Hansenracing.se de retourzending heeft ontvangen, wordt gecontroleerd of de goederen zich in een normale staat bevinden. Als wordt vastgesteld dat de goederen zich in een normale staat bevinden, zal een volledige terugbetaling van de waarde van de goederen, inclusief de standaard verzendkosten die u heeft betaald voor het verzenden van de goederen naar u, worden gedaan op de rekening waarvan het geld is betaald. Indien er via Klarna is betaald, zal er via Klarna worden afgerekend Klarna.


Hansenracing.se heeft een normale verwerkingstijd voor retourzendingen van maximaal 10 werkdagen en dit geldt vanaf het moment dat het product is ontvangen door de retourafdeling / Hansenracing.se. Indien de retourzending niet compleet is volgens de instructies, kan de verwerkingstijd langer zijn.

Voor vragen of opmerkingen over retourzendingen of de status van retourzendingen kan de Klant altijd contact opnemen met Hansen Racing via info@Hansenracing.se.

We kunnen ook een kopie van uw aankoopdocument of een ander document nodig hebben dat uw aankoop bij ons bewijst, zodat u de mogelijkheid heeft om uw herroepingsrecht uit te oefenen.


Stuur het pakket naar:


Hansen Group AB

The return department

Kälvestavägen 104

163 54 SPÅNGA

Gevolgen van het uitgeoefende herroepingsrecht

Als u deze overeenkomst herroept, restitueren wij alle betalingen die wij van u hebben ontvangen, inclusief bezorgkosten (maar dan tellen extra bezorgkosten niet mee als u een andere bezorgmethode kiest dan de goedkoopste standaardlevering die wij aanbieden). De terugbetaling zal zonder onnodige vertraging plaatsvinden en in ieder geval niet later dan 14 dagen vanaf de dag waarop wij op de hoogte zijn gesteld van uw besluit om de overeenkomst te herroepen. De terugbetaling vindt echter pas plaats nadat wij het artikel/de artikelen van u hebben ontvangen. Het/de product(en) moet(en) zonder onnodige vertraging en in ieder geval uiterlijk 14 dagen na de dag waarop u ons op de hoogte heeft gesteld van uw beslissing de overeenkomst te herroepen, worden geretourneerd. De herroepingstermijn wordt geacht te zijn nageleefd als u de goederen retourneert voordat deze termijn van veertien dagen is verstreken. Voor de terugbetaling gebruiken wij hetzelfde betaalmiddel dat u voor het initiële zakelijke evenement heeft gebruikt, tenzij u uitdrukkelijk anders met ons bent overeengekomen. De terugbetaling kost u niets.


Tenzij we specifiek anders zijn overeengekomen, moet u de retourzending betalen en wordt het artikel, inclusief alle verzonden onderdelen, verpakt en teruggestuurd naar hetzelfde adres en op dezelfde manier als waarop u het heeft ontvangen. Om het risico van beschadiging van het product tijdens het opnieuw transporteren niet te riskeren, raden wij aan het product in de originele verpakking en in dezelfde of gelijkwaardige verpakking te verzenden als toen het werd ontvangen. U zult dus de directe kosten voor het retourneren van het artikel moeten betalen. De kosten worden geschat op maximaal circa SEK 400,- op basis van “Zwaar Postnord Pakket, bezorgtijd 1 weekdag en bezorging bij bedrijven, lengte max 120 cm, lengte + omtrek max 300 cm, gewicht max 20 kg. bron: https://portal.postnord.com/skickad