Over ons

Verkoopvoorwaarden


Over het algemeen

Deze voorwaarden zijn van toepassing op de aankoop door consumenten van goederen bij C. Hansen Group AB (hierna Hansen Group genoemd) met bedrijfsidentiteitsnummer. 556178–7820 op Hansenracing.se. Hansenracing.se is onderdeel van de Hansen Groep. Met consument wordt bedoeld ‘particulier’ en consument wordt in de voorwaarden Klant/Klanten genoemd.

Voor u die consument bent, is de Consumentenkoopwet (SFS 1990: 932) van toepassing. Wanneer wij goederen op afstand aan u als consument verkopen, is de Wet overeenkomsten op afstand en overeenkomsten buiten bedrijfsruimte (SFS 2005: 59) van toepassing. Houd er rekening mee dat de onderstaande voorwaarden alleen van toepassing zijn op verkopen aan u als consument en dat alleen u een consument bent als mogelijkheid voor herroepingsrecht bij uw aankoop op afstand (e-mail, telefoon, webshop of evenement buiten het bedrijf van Hansenracing.se terrein).


Bij een aankoop op Hansenracing.se met betalingsvoorwaarden Klarna wordt er een klantaccount aangemaakt bij Hansenracing.se, in welk geval de klant de huidige inkoopvoorwaarden goedkeurt en er een bindende overeenkomst ontstaat tussen de klant en Hansenracing.se. Dit account kan vervolgens worden gebruikt om te winkelen op alle websites van Hansen Group (Hansenracing.se, hansenmarine.se, Hansenracing.se en marinshopen.se). Voor de aankoopvoorwaarden bij Klarna, zie het hoofdstuk "Betaling".

Om op factuur of in termijnen te kunnen betalen, moet de klant 18 jaar oud zijn. Voor kaartaankopen moet de betaalkaart van de Klant ontgrendeld zijn voor online winkelen. Door zich te registreren, verklaart de Klant dat de verstrekte informatie correct en waarheidsgetrouw is.

De klant is ervoor verantwoordelijk dat wachtwoorden veilig worden opgeslagen en niet aan een externe partij worden bekendgemaakt. De klant kan altijd direct bij het inloggen een nieuw wachtwoord bestellen. Indien de Klant vermoedt dat het wachtwoord in verkeerde handen is gevallen, dient het wachtwoord onmiddellijk te worden gewijzigd. De klant kan contact opnemen met Hansenracing.se om het account te blokkeren.

Hansenracing.se behoudt zich het recht voor om wijzigingen aan te brengen aan de website, waarbij functies kunnen worden toegevoegd, gewijzigd of verwijderd. Het doel is om de klantervaring op de website altijd te verbeteren naarmate de ontwikkeling vordert.


Hansenracing.se behoudt zich het recht voor om typefouten en verkeerd vermelde prijzen op de website te maken.

Informatie over het omgaan met persoonlijke gegevens - Privacybeleid / AVG

U kunt lezen door te klikken hier.

Beëindiging van de rekening

Door zich als klant te registreren, gaat de klant een overeenkomst aan met Hansenracing.se om de functies te gebruiken die beschikbaar zijn op Hansenracing.se. De klant kan zijn account op elk moment deactiveren door contact op te nemen met Hansenracing.se.

Als de klant de aankoopvoorwaarden schendt, zoals het niet betalen van bestelde goederen, heeft Hansenracing.se het recht om de overeenkomst met de klant te beëindigen en de klant op te schorten van verdere bestellingen via de website. Een beëindiging betekent dat het inloggen op uw account wordt gedeactiveerd. Ook kan het tot gevolg hebben dat de Klant aansprakelijk is voor schade.


Als een overtreding van de aankoopvoorwaarden een misdrijf vormt, kan Hansenracing.se aangifte doen van de overtreding bij de politie. Hansenracing.se meldt bijvoorbeeld alle valse bestellingen en bestellingen met gestolen kaartnummers aan de politie en doet er alles aan om de politie te helpen bij het onderzoekswerk.


Hansenracing.se heeft het recht om de overeenkomst met onmiddellijke ingang geheel of gedeeltelijk te beëindigen als de Klant een wezenlijke schending van de Aankoopvoorwaarden begaat en er geen correctie is aangebracht binnen veertien (14) dagen na de schriftelijke opmerking van Hansenracing.se in deze groet. Elke schending van de verplichtingen die op de Klant rusten in deze overeenkomst wordt beschouwd als een materiële contractbreuk.

Als Hansenracing.se de Klant niet op de hoogte kan stellen omdat de Klant zijn contactgegevens niet heeft bijgewerkt of onjuiste informatie heeft verstrekt, kan Hansenracing.se zonder voorafgaande kennisgeving de toegang tot het account van de Klant deactiveren of sluiten en de levering van goederen geheel of gedeeltelijk stopzetten.

Koekjes

Hansenracing.se maakt gebruik van cookies, webbakens en vergelijkbare technologieën (gezamenlijk "cookies" genoemd) om de ervaring van de klant op Hansenracing.se te verbeteren. Hansenracing.se maakt gebruik van cookies op de website en in zijn webdiensten.

Lees hier meer over het cookiebeleid. 

Bestellen

Bestellen gebeurt op de website: www.Hansenracing.se. De klant moet 18 jaar oud zijn om op factuur of in termijnen te kunnen betalen.

Voor kaartaankopen geldt alleen dat de kaart ontgrendeld is voor online winkelen, of een bedrijf heeft.

Het bedrijfsconcept van Hansenracing.se is gebaseerd op Service, Kennis & Kwaliteit, waarbij zoveel mogelijk goederen op voorraad zijn voor de snelst mogelijke levering aan de klant.

Nadat de klant een bestelling heeft geplaatst op Hansenracing.se, wordt er rechtstreeks een orderbevestiging naar het e-mailadres van de klant gestuurd met informatie over de bestelling.

Wijzigen of annuleren van geplaatste bestelling

De klant kan een bestelling wijzigen/annuleren totdat Hansenracing.se is begonnen met het inpakken van de goederen. De klant moet zo snel mogelijk contact opnemen met Hansenracing.se via info@Hansenracing.se om erachter te komen of een annulering of wijziging van de bestelling haalbaar is.

Wijze van levering

Hansenracing.se maakt gebruik van een expediteur die wordt geïnstrueerd bij het voltooien van de bestelling of het ophalen in de winkel.

Leveringen buiten Zweden



Gevaarlijke goederen

Alle goederen die vanuit Hansenracing.se worden verzonden, moeten correct worden behandeld en met een geschikt transportmiddel worden verzonden. Sommige producten kunnen alleen in de winkel worden afgehaald.


Transportkosten

De mogelijke bezorgopties met verzendkosten voor uw bestelling worden op de website weergegeven wanneer u de bestelling afrondt. De opties worden automatisch aangepast op basis van de producten die u aan de winkelwagen heeft toegevoegd.

Pakketten die niet worden opgehaald

Voor alle pakketten die niet zijn opgehaald, brengt Hansenracing.se een vergoeding in rekening. De vergoeding komt overeen met de werkelijke kosten voor verzending en retourzending, plus € 195,- aan administratiekosten. De kosten worden normaal gesproken verrekend bij de bestelling van de klant bij Klarna, of worden als alternatief verzonden als factuur.

Prijzen

Hansenracing.se streeft ernaar om altijd goederen van hoge kwaliteit te leveren tegen concurrerende prijzen. Prijzen worden op de Webshop standaard vermeld in Zweedse kronen (SEK) en zijn inclusief BTW voor particulieren. Als de BTW wordt gewijzigd, behoudt Hansenracing.se zich het recht voor om de prijzen op overeenkomstige wijze te wijzigen. Prijzen kunnen veranderen als gevolg van omstandigheden waar Hansenracing.se geen controle over heeft, bijvoorbeeld in het geval van aanzienlijk gewijzigde grondstofprijzen, valutawijzigingen of gewijzigde BTW.

De klant heeft altijd het recht om geïnformeerd te worden over de totaalprijs met een specificatie van de verzendkosten, evenals eventuele andere kosten.


Informatie over retourneren en herroepingsrecht

Als een artikel defect is, moet de klant, zodra de klant dit ontdekt, contact opnemen met Hansenracing.se via info@Hansenracing.se. Als blijkt dat het product defect is, zullen wij de verzendkosten terugbetalen en ook een vergoeding bieden voor de retourzending na de maatregel.

Indien het een gebruikt product betreft dat defect is of een fabricagefout heeft, zie dan de rubriek ‘Klachten’.


Herroepingsrecht

U heeft als consument het recht om binnen 14 dagen zonder opgave van reden uw aankoop te annuleren. Houd er rekening mee dat deze voorwaarden NIET van toepassing zijn op u als klant die ondernemer is en goederen op afstand koopt. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop u uw artikel heeft ontvangen. Dit betekent dat u als Klant of een derde partij, maar niet het transportbedrijf, de goederen fysiek in bezit neemt.

Als u gebruik wilt maken van uw herroepingsrecht, moet u ons als verkoper van het product op de hoogte stellen van uw beslissing de overeenkomst te herroepen. U kunt het herroepingsrecht het eenvoudigst aanvragen via de website: www.Hansenracing.se. Log in met de opgegeven inloggegevens, klik op ‘Mijn pagina’s’, klik op ‘Herroepingsrecht en klacht’ en vul het formulier in. De klant moet zijn naam, geografisch adres, telefoonnummer, eventueel faxnummer en e-mailadres invoeren als deze informatie ontbreekt in de klantinformatie. U heeft ook de mogelijkheid om het gestandaardiseerde herroepingsrechtformulier van het Zweedse Consumentenbureau te gebruiken: https://www.konsumentverket.se/contentassets/c78f43844da74c7786821d8d12a98b5a/angerblankett_konsumentverket_150817.pdf. Het formulier kan worden ingevuld en bijvoorbeeld per e-mail worden verzonden.


De klant ontvangt bij de retourzending een bevestigingsmail met een RMA-nummer. De Klant laat het pakket over aan een agent en de Klant is verantwoordelijk voor de retourzending. Bewaar altijd het ontvangstbewijs en het pakketnummer op de retourzending, zodat u de retourzending kunt volgen of als er een klacht over de zending moet worden ingediend bij de agent.

Gebruik altijd de originele buitenverpakking of gelijkwaardig bij het retourneren van de zending. Plak of plak nooit op de originele doos bij het retourneren. Zorg ervoor dat alle onderdelen en accessoires, inclusief de originele doos die bij het te retourneren artikel/artikelen is meegeleverd, bij de retourzending zijn inbegrepen.


Wanneer Hansenracing.se de retourzending heeft ontvangen, wordt gecontroleerd of de goederen zich in een normale staat bevinden. Als wordt vastgesteld dat de goederen zich in een normale staat bevinden, zal een volledige terugbetaling van de waarde van de goederen, inclusief de standaard verzendkosten die u heeft betaald voor het verzenden van de goederen naar u, worden gedaan op de rekening waarvan het geld is betaald. Indien er via Klarna is betaald, zal er via Klarna worden afgerekend.

Hansenracing.se hanteert een normale verwerkingstijd voor retourzendingen van maximaal 10 werkdagen en dit geldt vanaf het moment dat het product is ontvangen door de retourafdeling / Hansenracing.se. Indien de retourzending niet compleet is volgens de instructies, kan de verwerkingstijd langer zijn.

Voor vragen of opmerkingen over retourzendingen of de status van retourzendingen kan de Klant altijd contact opnemen met Hansen Racing via info@Hansenracing.se.

We kunnen ook een kopie van uw aankoopdocument of een ander document nodig hebben dat uw aankoop bij ons bewijst, zodat u de mogelijkheid heeft om uw herroepingsrecht uit te oefenen.

Stuur het pakket naar:


Hansen Group


De retourafdeling

Kälvestavägen 104

163 54 SPÅNGA


Gevolgen van het uitgeoefende herroepingsrecht

Als u deze overeenkomst herroept, restitueren wij alle betalingen die wij van u hebben ontvangen, inclusief bezorgkosten (maar dan tellen extra bezorgkosten niet mee als u een andere bezorgmethode kiest dan de goedkoopste standaardlevering die wij aanbieden). De terugbetaling zal in ieder geval zonder onnodige vertraging plaatsvinden